Forum Kesihatan
#1 Malaysia

Hidung saya macam ada warna merah dalam dia sebelah kanan besar

Dijawab oleh: Dr Sri Viknarajan

Dikemaskini pada: Jun 4, 2020 4:49 AM

Sulit 39 hari

Assalam dokter saya nak tanya la hidung saya ni sebelah kanan mcm ada benda warna merah besar. Sebelah kiri kecil je. Saya google ni penyakit polip . Mcm mana nk ubat nya dokter sebab dia dah besar dia akan menyebab kan pernafasan tersumbat ke? Risau pulak saya

Dr Sri Viknarajan 39 hari
General Practitioner

Salam sejahtera, terima kasih atas soalan yang diajukan.

Jawapan ini adalah keterangan am tentang masalah yang anda hadapi. Sila klik pada link ini (DoctorOnCall) untuk bercakap dengan pihak kami.

Berdasarkan keterangan yang anda berikan iaitu terdapat struktur berwarna merah dan ianya bersaiz besar, maklumat yang diberikan tidak mencukupi bagi memberikan jawapan yang dikehendaki. Terdapat pelbagai soalan mengenai sejarah kesihatan anda yang perlu ditanyakan.

Oleh itu, anda disarankan untuk merujuk struktur yang terdapat di hidung anda dengan lebih lanjut kerana maklumat tambahan serta pemeriksaan adalah diperlukan sebelum kesimpulan dan rawatan dapat diberikan. Anda boleh klik pada link (DoctorOnCall) ataupun pada link (DoctorOnCallEPharma) untuk bercakap dengan pihak kami atau farmasi kami secara atas talian. Privasi anda akan kami jaga. Terima kasih.

Dikemaskini pada: Thu Jun 04 2020 04:49:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
4.87
ajinkhalid
Sakit rahang sebelah kiri Saya lelaki berumur 30 tahun dan sudah kahwin. Beberapa hari lepas, saya terasa sakit di rahang sebelah kiri saya sehingga saya sukar untuk makan dan buka mulut dengan luas. Saya ada terbaca hal ini m… Baca lagi...
12 hari
Sulit
Tapak tangan dan kaki cepat berpeluh Saya remaja berumur 23 tahun. Saya mengalami masalah tapak tangan dan kaki cepat berpeluh walaupun dalam bilik yg guna aircond. Baca lagi...
33 hari
Sulit
Badan berasa panas dan lemas sedikit Halo doktor, Baru-baru ini saya berasa tidak bertenaga dan badan berasa panas tetapi suhu badan 36. Selain itu saya kerap berkeringat. Baca lagi...
12 hari
fadhlialy92
Rasa dunia ne berpusing2 Sy lelaki UMUR sy lingkungan 28 tahun…sy berkerja ada hari nya sy akan berkerja 24jam dalam seminggu tu… Bila hbis waktu sy berkerja untuk 24jam tu sy akan tidur… Bila sy bgun dari tidur tu Dan sy ber… Baca lagi...
19 hari
Sulit
Dinding pipi bengkak saya telah tergigit dinding pipi saya sehingga berdarah pada minggu lepas dan saya rasa bengkak pada kawasan yang telah tergigit itu Baca lagi...
20 hari
Tuntut RM300 Ujian COVID-19 >
Tanya Doktor Percuma Hadiah Tunai RM30 eFarmasi